Twitter är ett fantastiskt sätt att dela med sig av saker man tycker är intressant och roligt. Som marknadsföringsplattform är twitter extra roligt då det tvingar dig att vara kreativ. Hur ska du skriva en annons, som inte är en annons utan information till någon om att du har eller har stött på något värdefullt, samtidigt som det måste vara lockande nog för att någon ska klicka på länken, samtidigt som det inte ska gå för långt ifrån din stil och din profil du byggt upp… På 140 tecken.
Twitter är en perfekt start för någon som är ny inom marknadsföring på internet eftersom det tränar just kreativitet, copywriting och samtidigt bygger på ett kunskapsbas av videos, artiklar och citat som du har direkt användning för senare.
Twitter växer och växer. Idag är det en självklarhet för alla globala internetmarknadsförare med självaktning.
I Sverige har det dock inte slagit igenom ordentligt då Facebook dominerar, men som jag skriver i artikeln nedan (följ länken) så är det inte så många som har förstått själva grejen med Twitter än.
Många politiker har försökt men blandar som vanligt ihop personlig branding med försäljning, de glömmer bort att de ska leda folk till att välja själva och inte pracka på folk just deras budskap.
Efter att ha följt mig på Twitter ett tag skickade TaWand Allen ett medelande till mig. Hon var fascinerad över vad jag delade med mig och bad mig medverka i hennes internationella radioshow. Jag blev helt chockad. Va? Jag? En simpel 19 åring som knappt kommit igång? Men jag medverkade, det som skulle vara en halvtimmas radioshow blev en timma och framförallt var det riktigt kul. (tydligen har TaWand-talk bytt kanal någon gång sedan juni. Ska leta efter ljudfilen)
Läs mer om hur Twitter fungerar och få tips på hur du kommer igång (på engelska)